5 min read

1.000.000 de răspunsuri punctuale prin aplicația de feedback Teleskop

1.000.000 de răspunsuri punctuale prin aplicația de feedback Teleskop

Teleskop încheie al treilea an alături de profesori în procesul de preluare de feedback. În 2022 vom lansa noi funcționalități pentru școli, ca aplicație de însoțire și exercițiu.

Am început anul 2021 cu un document de poziție în care ne propuneam ca aplicația Teleskop să contribuie la o cultură de feedback mai solidă în școlile noastre. La final de an ne uităm retrospectiv la rezultate: mai întâi putem număra peste 1.000.000 de răspunsuri punctuale* ale elevilor, răspunsuri ajunse în conturile de utilizatori ale profesorilor. Tot atâtea momente în care un elev a făcut o estimare, a avut un gând despre cum învață, cum este susținut, ce obiceiuri are pentru studiu și timp liber.

În aplicație, orice profesor găsește atât formularele proprii Teleskop (pentru diferite momente ale învățării), cât și formularul oficial, în școlile care au solicitat conturi instituționale pentru final de semestru. Anul acesta am testat și lansat formulare noi, atât pentru ciclul primar, cât și pentru autonomia în învățare și starea de bine. Ne-am lărgit echipa și am intrat într-un accelerator de start-up-uri.

Când tragem linie, cea mai mare realizare este încrederea pe care ne-au oferit-o profesorii și directorii care au folosit chestionarele din aplicație, apreciind ușurința utilizării, relevanța întrebărilor și reducerea timpului dedicat preluării de feedback.

La final de an avem câteva rezoluții obținute și cu ajutorul colegilor noștri**.

1. Numărul optim de întrebări într-un formular eficient de feedback este mic/redus. În acest fel cresc șansele ca formularele să fie completate în totalitate.

2. Feedback-ul nu este evaluare. Este o intervenție educațională de impact care crează învățare atât pentru elev, cât și pentru profesor.

3. Întrebările sunt eficiente când sunt clar formulate și când generează răspunsuri utile în procesul de învățare. E important să discutăm rezultatele cu elevii noștri.

4. E nevoie de rutine de preluare de feedback pe toată durata anului, nu doar la final de an/semestru. Putem astfel clarifica și regla în timp real metodele folosite. Sunt de folos răbdarea, exercițiul, atenția la detalii, dialogul și umorul.

5. Folosirea de formulare unitare într-o școală crează cadrul unui limbaj comun între profesori, elevi și directori asupra bunelor practici în școală.

Ce vom face mai departe la Teleskop, începând din semestrul II din 2022?

Teleskop se redefinește în 2022 ca aplicație de însoțire și exercițiu pentru școli. Similar tuturor aplicațiilor tech, evaluăm dinamicile din societate, interacționăm cu utilizatorii și ne dezvoltăm noi facilități în funcție de nevoile acestora.

Aplicația își va păstra caracteristicile consacrate:

  1. Conturi individuale gratuite pentru profesori
  2. Conturi instituționale gratuite pentru școli, pentru preluarea feedback-ului pe formularele oficiale.

Adăugăm funcționalități noi pentru școlile care doresc să își profesionalizeze procesarea de date folosind o aplicație specializată.

Last edit: Un open call pentru școlile doritoare va fi lansat în februarie 2022

Școlile abonate vor avea în plus

3. Acces la toate formularele, atât cele individuale cât și cele dedicate întregii școli (pentru stare de bine, pentru Școala altfel sau pentru diriginți****). Vor fi dezvoltate formulare noi, împreună cu colaboratori și parteneri.

4. Acces la opțiunea de descărcare de rapoarte pentru toți profesorii din școală, în format PDF.

5. Comunitate de sprijin pentru profesori, aceștia având acces la sesiuni de exercițiu pentru integrare și pentru lectura datelor. Sesiunile vor avea loc lunar, vom pune accent pe bune practici și studii de caz, în întâlniri cu profesioniști și practicieni.

Comunitatea de profesori are de mult nevoie de grupuri de sprijin, iar pe zona de feedback și integrare de date Teleskop decide să construiască una, având ca punct de start capitalul de încredere obținut în acești trei ani și expertiza existentă în universități și organizații.

Rapoartele care documentează impactul noilor tehnologii (în educație și nu numai) spun că instrumentele digitale au efect sporit dacă sunt adoptate/acceptate organic și dacă sunt însoțite de rutine de aplicare sistematică și de dialog în comunități de exercițiu. Digitalizare și modernizare în educație înseamnă mai mult decât statutul de simplu utilizator de platforme pentru profesori***. E nevoie și de împuternicirea acestora pentru a interpreta datele obținute și a le folosi activ în procesul de învățare.

În 2022 și în anii care vor urma, datele vor face parte din viața noastră a tuturor, inclusiv a profesorilor. Aplicația Teleskop preia și arhivează date calitative și cantitative în conturile de utilizatori, aceștia putând decide să le folosească pentru atingerea obiectivelor asumate la clasă și în comunitate. Teleskop este un partener în acest demers, punând umărul digital la modernizarea educației.

Ne găsiți la [email protected] pentru detalii asupra serviciilor disponibile, conturi instituționale sau/și conturi pentru aplicația de însoțire & exercițiu.

Un open call pentru școlile doritoare va fi lansat în februarie 2022

La an nou, suflu nou!

Echipa Teleskop

……………………….

Teleskop este o aplicație independentă care însoțește profesorii și școlile în procesul de creștere/dezvoltare pe componentele de feedback și stare de bine. Formularele Teleskop generează date despre bunul mers al învățării la clasă şi despre relația cu elevii noştri. Avem în portofoliu în decembrie 2021 un număr de  15 formulare pentru profesori & pentru școală. Conturile profesorilor sunt confidențiale și răspunsurile elevilor sunt anonime. Un formular standard din aplicație are 5 sau 8 întrebări și este generat de profesor din contul propriu. Echipa e formată din profesori, antreprenori și programatori, având în echipa extinsă profesori practicieni și experți asociați. Finanțarea aplicației e realizată din donații, granturi și abonamente.

…………………….

*răspuns punctual = răspuns la o intrebare dintr-un chestionar/formular

** echipa Teleskop a realizat în perioada nov-dec 2021 un follow-up cu directorii școlilor care au folosit aplicația unitar la nivel de școală. Un articol despre întrebările din interviuri și rezultate va fi disponibil în ianuarie 2022 pe blog.

***În raportul Amcham, Educația - Un drept fundamental și o prioritate strategică (Adoptarea modelului educației hibride în contextul Strategiei privind digitalizarea educației din România 2021-2027 Smart-Edu, martie 2021) În contextul pregătirii Strategiei pentru digitalizarea educației din România 2021-2027, atragem atenția că demersul de digitalizare nu trebuie să se limiteze doar la realizarea unor infrastructuri hardware și software, ci trebuie să propună o nouă viziune privind procesul de predare și învățare care să stimuleze creativitatea, gândirea critică, studiul individual și care să permită elevilor dezvoltarea unor competențe și abilități esențiale pentru adaptarea la o economie dinamică și digitalizată.

****În decembrie 2021 sunt disponibile 15 formulare (individuale și pentru școală)

  1. Formular la final de ora (5 întrebări )
  2. Formular la final de capitol (5 întrebări )
  3. Formular la final de an (5 întrebări )
  4. Formular la final de oră online (8 întrebări )
  5. Formular la final de semestru (8 întrebări )
  6. Formular după testare (5 întrebări )
  7. Formular de autonomie în învățare (8 intrebari)
  8. Formular pentru ciclul primar, la final de oră (clasa 3-4)
  9. Formular despre rutinele comportamentale ale elevilor (pentru diriginți, 8 întrebări )
  10. Indicatori de stare de bine elevi (8 întrebări )
  11. Indicatori de stare de bine profesori (8 intrebari)
  12. Indicatori de stare de bine părinți (8 întrebări )
  13. Formular de cultură organizațională de feedback în școală (initial și final)
  14. Formular Școala altfel (pentru invitați)
  15. Formular Școala altfel (pentru elevi)