"Re-imaginați educația școlară dincolo de Covid-19"
Foto: iStockphoto

Un articol publicat de Constantin Lomaca în

"Re-imaginați educația școlară dincolo de Covid-19"

de Constantin Lomaca

Cel mai recent raport al European Schoolnet îndeamnă factorii de decizie politică să își ia timp pentru a reflecta asupra lecțiilor învățate în timpul Covid-19, pentru a regândi și reconfigura educația școlară.

"Dacă există o lecție de învățat din evenimentele recente, aceasta este că trebuie să ajutăm școlile să pregătească elevii pentru acest viitor imprevizibil. Prin urmare, e important ca sistemele de educație școlară să devină mai reziliente și mai flexibile", spune Raportul generat la finalul seriei de seminarii derulate de European Schoolnet între decembrie 2021 și iunie 2022 cu titlul Re-imaginați educația școlară dincolo de Covid-19.

În cursul discuțiilor au apărut mai multe priorități comune. Vă prezentăm cele patru direcții identificate de raport, invitându-vă să urmăriți întregul document. (link la finalul articolului)

Prima dintre ele este că lumea devine din ce în ce mai imprevizibilă, iar școlile au responsabilitatea de a pregăti elevii pentru viață și muncă în acest viitor incert. Elevii trebuie să iasă din sistemul de învățământ pregătiți să participe la luarea deciziilor privind provocările globale. Pentru a realiza acest lucru, instituțiile de învățământ trebuie să devină ele însele mai rezistente și mai flexibile.

Cea de-a doua prioritate comună este necesitatea de a dota elevii nu doar cu cunoștințe academice în diverse discipline școlare, ci și de a le oferi competențe pentru secolul XXI, cum ar fi abilitățile de comunicare, de colaborare și de creativitate. Capacitatea de a coopera cu echipe diverse va deveni din ce în ce mai importantă în viitor.

Cea de-a treia prioritate este tranziția către educația digitală și utilizarea tot mai mare a resurselor digitale.  Consensul general este că legăturile interpersonale puternice între elevi și între elevi și profesori rămân esențiale pentru succesul mediilor de învățare digitală, dar este nevoie de o recunoaștere mai puternică a importanței acestora în strategiile școlare.

Cea de-a patra prioritate identificată  a fost importanța colectării de date despre elevi și a utilizării acestora ca bază empirică solidă pentru reflecții ulterioare privind îmbunătățirea metodologiilor de predare și a rezultatelor învățării.

Raportul complet aici http://bit.ly/3WnzzVB. Reteaua European Schoolnet este o organizație non-guvernamentală care are ca misiune promovarea inovației în învățare și predare, aducând alături guverne (rețeaua reunește ministere ale educației din 34 de țări), școli, profesori, cercetători și parteneri din business. http://www.eun.org/about


Teleskop găzduiește pe blog articole care prezintă metode și abordări ale colegilor din echipă și ale invitaților, pe diverse teme din sfera educației.

Distribuie articolul

Dacă ți-a plăcut articolul, te rugăm să-l distribui pe rețelele sociale. Îți mulțumim.

Feedback clar și simplu la clasă.

Cu peste 2 milioane de răspunsuri și 7 100 de utilizatori, Teleskop este cea mai mare platformă de feedback pentru școli și profesori.