Studiu de lecție - Un model colaborativ

Un articol publicat de Monica Mocanu în

Studiu de lecție - Un model colaborativ

Ne bucurăm să semnalăm un articol despre modelul colaborativ al studiului de lecție, scris de Corina Chesnoi, Oana - Georgiana Pop (profesoare de matematică) și Constantin Lomaca (profesor de științe). Studiul de lecție s-a desfășurat la o clasă a VI-a de la Școala Gimnazială Nr.18 „Jean Bart” Constanța, România în octombrie 2023, iar autorii au publicat rezultatele lecției și descrierea întregului demers.

"Studiul de lecție este o practică dezvoltată în Japonia care datează din a doua jumătate a secolului XIX și are ca scop îmbunătățirea metodelor de predare pentru a crește calitatea actului educațional, fiind un proces complex care se concentrează pe gândirea elevului. Această tehnică presupune lucrul în echipă din partea a doi-trei profesori. Veți găsi în text un model consistent care poate fi luat ca model de colaborare dar și de vizibilizare a etapelor de planificare, derulare, feedback și reflecție".

În descrierea detaliată a pașilor lecției Descompunerea numerelor naturale în produs de puteri de numere prime veți găsi inclusiv abordări adaptate și atrăgătoare pentru copii:) "Dacă un număr este divizibil cu 3 copiii au spus TOM, dacă un număr este divizibil cu 5 copiii au spus JERRY, iar dacă un număr este divizibil și cu 3 și cu 5 copiii au spus TOM și JERRY "

Puteți parcurge articolul complet scris de cei trei autori aici:

Studiu de lecție - Colaborare întru învățare

"Pe scurt, pașii care se urmează în realizarea unui studiu de lecție sunt următorii: - planificarea în detaliu a lecției prin colaborarea cadrelor didactice implicate - predarea lecției de către unul dintre profesori la care asistă ceilalți profesori pentru a observa activitățile elevilor; lucrurile importante se notează în fișa de observație care va folosi ulterior în realizarea bilanțului - revizuirea și analiza a ceea ce s-a petrecut în timpul orei - repetarea procesului și concluziile finale. (...)

Responsabilitățile individuale în cadrul grupului au fost bine definite, ceea ce a dus la creșterea randamentului și la eficientizarea muncii. Astfel Corina a susținut lecția în cadrul unei ore de matematică, iar Oana și Constantin au contribuit la structurarea lecției, identificarea competențelor vizate și realizarea materialelor folosite în cadrul lecției (fișe, jocuri). Un avantaj a fost faptul că partenerii de echipă au experiențe diferite dobândite de-a lungul timpului prin predarea în cadrul diferitelor nivele de învățământ, atât în țară cât și în străinătate. Lucrul în echipă a produs rezultate bune datorită faptului că atunci când oamenii relaționează se inspiră și se motivează reciproc."  

Puteti comenta și contribui pe blogul profesorului C. Lomaca

Distribuie articolul

Dacă ți-a plăcut articolul, te rugăm să-l distribui pe rețelele sociale. Îți mulțumim.

Feedback clar și simplu la clasă.

Cu peste 2 milioane de răspunsuri și 7 100 de utilizatori, Teleskop este cea mai mare platformă de feedback pentru școli și profesori.