9000 de elevi din România și 5000 de elevi din R. Moldova își aduc școala mai aproape.
Foto: Teleskop

Un articol publicat de Monica Mocanu în

9000 de elevi din România și 5000 de elevi din R. Moldova își aduc școala mai aproape.

Ne bucurăm să anunțăm că programul de cercetare Școala mai aproape*, inițiat de Teleskop în lunile martie-aprilie 2024, se apropie de etapa finală.

9.310 elevi din România și 5177 elevi din Republica Moldova au răspuns la cele 11 întrebări ale formularului Școala mai aproape (martie 2024) despre metodele de învățare, iar 75 de directori din ambele țări au transmis datele preluate către echipa de cercetare.

Mulțumim celor care ne-au susținut pentru a ajunge la acest eșantion masiv, atât din România, cât și din Republica Moldova.

La finalul celor doua luni, în 29 și 30 aprilie 2024 au avut loc două sesiuni interne cu directorii implicați, pentru a le prezenta rezultatele intermediare și metodologia folosită. La dialogul cu Monica Mocanu (co-fondator Teleskop) și Constantin Lomaca (consultant), au participat 50 de directori și directori adjuncți de școli gimnaziale și licee din ambele țări.

Din dialogul cu directorii prezenți s-au conturat câteva idei:

  • Școlile sunt interesate să primească rezultatele proprii și raportul general al cercetării. De asemenea, sunt interesate de interpretarea alături de specialiști în analize de date, mai ales că pentru subiectele analizate (cum își percep elevii relația cu propria învățare, câtă încredere au că știu să învețe, cu cine dialoghează cu privire la metode de învățare) nu au avut disponibile până acum rezultate de o asemenea anvergură.
  • Școlile sunt, în mare măsură, la primul demers de cercetare de acest tip, în care alături de rezultatele de tip clasic, vor avea și perspectiva referinței la mediile întregii comunități.
  • Răspunsurile la cele două întrebări deschise - pe care școlile le dețin și le analizează în regim intern - oferă școlilor, de asemenea, informații de interes.

Prin întâlnirile cu directorii, am dorit să conturăm mai clar caracteristicile de cercetare pe acțiune participativă (PAR)** pe care Școala mai aproape le deține, în care beneficiarii participă și sunt consultați în diverse etape ale studiilor care îi vizează, alături de cercetători. Alături de aprecierea pentru dnele și dnii directori care au avut deschiderea pentru participare, trimitem un gând bun și elevilor care au raspuns la întrebări, înregistrându-se aproape 160.000 de răspunsuri punctuale. Tot atâtea momente în care putem spune că școala vine "mai aproape" de ei.

Rapoartele finale pentru RO și MD vor fi disponibile în luna mai. Toate școlile vor primi de asemenea informații în format grafic care indica poziționarea școlii față de mediile comunității din țară, pentru cele 9 întrebări cu răspunsuri de tip închis. Rezultatele sunt transmise școlilor în regim confidențial, cercetarea respectând standardele specifice de anonimizare în procesul de agregare a datelor. Alături de rezultatele din raportul final, va fi disponibilă și o serie de direcții de acțiune pe termen scurt/mediu/lung pe care școlile le pot lua în considerare.

......................................

*Școala mai aproape este un program independent de cercetare inițiat de Teleskop, care a propus în martie-aprilie 2024 investigarea percepției elevilor asupra metodelor de învățare practicate (în special acasă). Programul a fost deschis pentru gimnazii și licee din România și din Republica Moldova și are ca partener Centrul pentru studiul Democrației. Aici cadrul conceptual.

**Mai multe despre conceptul PAR (cercetare de acțiune participativă) în acest interviu de pe blog. Puteți da subscribe la blog pentru a primi raportul final:)

Echipa Teleskop vă urează sărbători fericite!
Distribuie articolul

Dacă ți-a plăcut articolul, te rugăm să-l distribui pe rețelele sociale. Îți mulțumim.

Feedback clar și simplu la clasă.

Cu peste 2 milioane de răspunsuri și 7 100 de utilizatori, Teleskop este cea mai mare platformă de feedback pentru școli și profesori.