Un alt fel de digitalizare. Teleskop în programul PNRAS II
Foto: Unsplash

Un articol publicat de Monica Mocanu în

Un alt fel de digitalizare. Teleskop în programul PNRAS II

În urmă cu câteva luni, platforma Teleskop a lansat un apel public către școli pentru a-și iniția mini-cercetări interne despre învățare și stare de bine. Am atras atenția asupra unui tip de digitalizare mai puțin practicat, acela în care putem avea impact mai mare asupra învățării elevilor dacă ne uităm mai atent la date.

Ce fel de date? Autonomia în învățare, siguranța în școală sau feedback-ul elevilor sunt câteva exemple de indicatori pentru care Teleskop deține formulare rapide, testate și simplu de integrat. S-au preluat până acum peste 2.200.000 de răspunsuri punctuale ale elevilor, tot atâtea momente în care s-a reflectat și s-a avut încredere. De la lansarea din 2019, Teleskop a pus umărul la dialogul dintre profesori, elevi și părinți într-o formă mai degrabă discretă, dar tenace.

Suntem o platformă independentă care se dezvoltă continuu pentru a-i susține pe profesori în a avea impact la clase, pentru a lua decizii bazate pe dovezi și a rezolva simplu (și plăcut) lucruri birocratice are altfel consumă timp și energie.

Cu Teleskop, școala poate vedea mai clar rutinele și metodele de învățare ale elevilor și ce evoluție au în timp. Profesorii și diriginții își pot cunoaște mai bine elevii și pot fi mai eficace în crearea unui mediu în care aceștia să își dezvolte potențialul, să învețe și să creeze. Nu în ultimul rând, comunitatea din școală învață să se împrietenească cu datele, având dialoguri colegiale asupra corelațiilor și posibilelor intervenții.

Invităm școlile care aplică la PNRAS (II) să descopere acest tip de digitalizare.

Platforma Teleskop poate fi achiziționată prin programul PNRAS ca Aplicație digitală la Categoria IV: Activități de digitalizare a procesului educațional. Activități de predare – învățare – evaluare: proiectarea și realizarea resurselor pentru instruirea online, adaptarea resurselor pentru învățarea online, crearea și utilizarea resurselor digitale pentru evaluarea formativă, sumativă și feedback.

7 facilități ale abonamentului Teleskop pentru școală

  1. Școala are instalate în contul instituțional formulare predefinite pentru indicatori de învățare și stare de bine: autonomie și metode de învățare, rutine de studiu ale elevilor, formulare de final de an, stare de bine pentru elevi, profesori, părinți.
  2. Școala își poate construi din contul instituțional formulare proprii pentru evaluări externe, inspecții școlare, proiectele interne sau mini-cercetări.
  3. Este activată opțiunea de descărcare de rapoarte PDF ale rezultatelor, atât pentru contul instituțional, cât și pentru conturile individuale asociate ale profesorilor școlii.
  4. Profesorii au acces nelimitat la formularele individuale: feedback al elevilor la final de oră, final de capitol, final de modul, după evaluare, pentru ciclul primar, de autonomie în învățare, formulare de exit, evaluare formativă, formularul oficial. De asemenea, orice formular nou construit/generat de școală devine și el accesibil din conturile individuale.
  5. Toate rezultatele din conturile instituționale și individuale sunt accesibile doar deținătorilor de cont (confidențialitate). De asemenea, e asigurat anonimatul respondenților.
  6. Sistem de analizare a unor serii mai mari de date calitative și de obținere a unor pattern-uri/tipare (folosind AI)
  7. Sesiuni de sprijin în lecturarea și interpretarea datelor, dialog colegial asupra posibilelor intervenții, schimb de bune practici. Metodologie pentru mini-cercetări interne sau în colaborare cu alte școli.

Un exemplu de estimare de calcul pentru programul PNRAS

Categoria IV: Cuantumul abonamentului Teleskop în programul PNRAS este de 100 euro/lună iar suma pe capitol este de 2900 euro/proiect. (la un exemplu de calcul cu 29 de luni)

Școala poate achiziționa de asemenea prin PNRAS și sesiuni de suport pentru profesori, din Categoria II, Activități de prevenire, intervenție și compensare. Activități de formare a profesorilor organizate în mediul fizic/online.

Categoria II: Dacă școala optează suplimentar și pentru sesiuni de formare a profesorilor în utilizarea platformei/analiză și interpretare de date/identificare de intervenții (800 euro/sesiunea) la un exemplu de calcul cu două sesiuni pe an (deci 6 sesiuni/proiect), suma pe capitol este de 4800 euro/proiect.

Pentru orice detalii sau clarificări, ne puteți contacta la [email protected].

Teleskop - Feedback clar și simplu la clasă.
Cu peste 2 milioane de răspunsuri și 7100 de profesori, Teleskop este cea mai mare platformă de feedback pentru profesori, școli și business-uri.

Ce spun utilizatorii noștri?

Aș vrea să vă mulțumesc pentru Teleskop, întrucât permite introducerea în școli a noțiunii de feedback într-un mod profesionist.
Ați făcut o treaba grozavă cu implicarea AI în găsirea celor mai frecvente răspunsuri, abia aștept sa le aplic. Apar atât răspunsurile care predomină, dar si sugestii!
Sunt mulțumită de platformă, este rapidă și practică. Confidențialitatea conturilor reprezintă un atu, de asemenea rapoartele generate automat și arhivele într-un singur loc.

echipa Teleskop

website · email · blog

Cum se poate activa un cont Teleskop în afara PNRAS? Orice școală poate să își achiziționeze un abonament lunar de bază în cuantumul descris pe site sau să își activeze abonamente pe mai multe luni disponibile prin sistemul SEAP.

Distribuie articolul

Dacă ți-a plăcut articolul, te rugăm să-l distribui pe rețelele sociale. Îți mulțumim.

Feedback clar și simplu la clasă.

Cu peste 2 milioane de răspunsuri și 7 100 de utilizatori, Teleskop este cea mai mare platformă de feedback pentru școli și profesori.